In 1990 werd het bakboord berghout met voor en achterstuit vervangen. Ook werd aan bakboord een nieuwe zwaardklamp aangebracht en werden de pootjes op de doft vervangen. Tevens bleek het noodzakelijk om een oplanger in de boeg en een band in het achterhuisje te vervangen. Tenslotte werd de stuurboord voorbolder vernieuwd en de stutters voor de fok en de bezaan.
We maakten mallen van het berghout, de voor en achterstuit. Het berghout werd op de zagerij grof op maat gezaagd, de stuiten konden op de lintzaag van de werf worden gemaakt. Om het nieuwe hout voldoende houvast te geven moesten een oplanger in het voorschip, een band in het achterhuisje en de pootjes op de doft worden vervangen. Voor dit “kleinere” werk hadden we geen hulp van de werf nodig, zodat we dit konden klaar maken terwijl de werf de grote stukken op maat maakte. Hierna konden achtereenvolgens het berghout, de voorstuit en de achterstuit op hun plaats worden gebracht. In de smederij van de werf hebben we zelf de koppen op de roestvrij-stalen pennen gesmeed waarmee het nieuwe hout bevestigd werd. Nadat alles was vastgezet werd de zwaardklamp gemaakt en met bouten aan het berghout bevestigd. Tenslotte werd de stuurboord voorbolder vervangen en werden de stutters gemaakt voor de fok en de bezaan. Door de werf werd het grote werk gedaan waarbij wij zoveel mogelijk hand en span diensten verleenden, zelf deden we alle kleinere klussen als mallen maken, inhouten zagen, pennen smeden, gaten boren, schaven, gaten afpluggen, lakken, breeuwen en pekken. Hierbij werd door de werf alle medewerking en advies gegeven. Na circa 3 weken kon de botter het water weer in.