In april werd de deken vervangen door de Scheepswerf Nieuwboer. Vanwege de duurzaamheid werd besloten gebruik te maken van tropisch hardhout (Bangkirai), er werden roestvrij stalen pennen gebruikt. Om ruimte te houden voor de rolstoel van onze dochter werd de trog weggelaten, wel werd met de delen van de deken rekening gehouden met een later alsnog te plaatsen trog. Het visruim van een botter is onder water, aan weerszijden van het schip, afgesloten met geperforeerde platen, de kaarplaten. Hierdoor kan vers water in het ruim komen en blijft de gevangen vis in het ruim in leven. Bij de BU9 was maar aan een zijde een koperen kaarplaat aanwezig, de andere kant van het ruim was dichtgetimmerd. Op de scheepswerf werd gelukkig de ontbrekende kaarplaat teruggevonden onder de rode loods. Deze originele koperen kaarplaat werd weer teruggeplaatst.
In juni werd een nieuwe, originele steekmast geplaatst, ook een nieuwe mastkoker. Voor de “nieuwe” mast werd een meerpaal van Amerikaans grenen gebruikt. Deze meerpaal had 100 jaar dienst gedaan in de haven van Vlaardingen. Het deel dat onder water en in de grond had gestaan was nog in goede staat en net lang genoeg voor de 12 meter lange mast. Het oude, handgesmede beslag werd op de nieuwe mast overgebracht.
In december werden twee leggers en een zitter in het vooronder vervangen en werden de vlakpunten in het ijzer gezet.